Velké očekávání

Těhotenství patří k nejkrásnějším a možná zároveň nejnáročnějším obdobím života ženy.

Jako nastávající maminka si již určitě nějakou dobu procházíte nejen fyzickými, ale rovněž vlivem hormonů i psychickými změnami. Máte již nejspíš pro Vaše malé vybrané jméno, nakoupené potřebné věci a jste netrpělivá v čekání na nové období svého života.

I v poslední fázi Vašeho těhotenství se snažte myslet na zásady správného stravování. Vaše výživa a životní styl z velké míry ovlivňuje budoucí tělesný i duševní vývoj děťátka. I nadále se snažte upřednostňovat pravidelnou, kvalitní a pestrou stravu a přijímat tak vyvážené množství vitaminů, minerálů, bílkovin a sacharidů. Stravu můžete v těhotenství rovněž zpestřit speciálními tyčinkami, doplňujícími tělu potřebné živiny, které si od Vás bere i Vaše malé.

Je i v těhotenství důležitý pitný režim? Určitě ano. Voda v těle napomáhá nejen vylučovat škodlivé látky, rovněž má pozitivní vliv na činnosti jater a ledvin. Její nedostatek může způsobovat zácpu, nadýmání, dále únavu či bolest hlavy. Můžete využít i nabídku speciálních čajů či jiných nápojů určených pro těhotné ženy. Ty pomáhají regulovat trávení, uvolňovat napětí, vylučovat nadměrně zadržované tekutiny, obsažené antioxidanty posilují imunitu a rovněž tělu doplňují potřebné živiny a vitaminy.

S jakými obtížemi se můžete v pokročilém stádiu těhotenství setkat? 

  • Mnoho těhotných žen trpí problémem zácpy. To je způsobené zvýšenou hladinou progesteronu a tlakem na oblast konečníku. Hodně pijte, hýbejte se a nezapomínejte na dostatek vlákniny (výborným zdrojem vlákniny jsou např. švestky).
  • Dalším častým problémem je pálení žáhy. V tomto případě se raději vyhýbejte kořeněným pokrmům, před spaním můžete zkusit vypít sklenici mléka. V případě přetrvávajících problémů je dobré se poradit se svým lékařem.
  • Možná se cítíte nešikovná a nemotorná a rovněž zřejmě bojujete s častým (v těhotenství ale obvyklým) otékáním nohou. To není nic neobvyklého. Pokud je to jen trochu možné, určitě nezapomínejte na pohyb. Tempo a náročnost samozřejmě přizpůsobte svému stavu. Procházky a občasné protažení na gymnastickém míči či podložce Vám udělají dobře. Na kolektivním cvičení pro těhotné (např. józe či pilates) přijdete do kontaktu s dalšími nastávajícími maminkami a můžete jej rovněž brát jako částečnou přípravu na samotný porod. Mimo jiné si zde můžete nacvičit, jak v průběhu porodu správně dýchat.

V případě, že se potřebujete rozptýlit, začtěte se do knížky, dopřejte si masáž nebo jděte do divadla či kina. Nezapomínejte však také hodně odpočívat a čerpat síly. Děťátko má již dobře vyvinutý sluch, proto se snažte si s ním hodně povídat a společně poslouchat hudbu Vašeho žánru. Následně zajisté v bříšku ucítíte pozitivní reakci.

S blížícím se porodem možná rostou Vaše obavy, jednak z porodu samotného, ale i obavy, zda miminko bude v pořádku a zda se o něj dokážete postarat. Tyto myšlenky jsou zcela normální. Zajděte do kavárny se svou kamarádkou, která má již toto období za sebou a která Vás může uklidnit. Jistě budete pro Vaše děťátko tou nejlepší maminkou na světě.  

Tip: V nejbližší době si již zřejmě budete připravovat tašku do porodnice.  Níže naleznete tipy na věci, které by ve Vaší tašce neměly chybět:  

  • porodnické vložky,
  • jednorázové kalhotky,
  • prsní vložky,
  • mast na bradavky,
  • odsávačka mateřského mléka,
  • pleny jednorázové či látkové/bambusové,
  • vlhčené ubrousky,
  • mast na opruzeniny,
  • dudlík,
  • čaj pro těhotné a kojící ženy.

Co si však do porodnice máte sama přivézt a co Vám naopak porodnice poskytne je velmi individuální. Přesnější informace jistě naleznete na webu konkrétní nemocnice. 

 

Doporučujeme!

161 4

babylove

Masážní krém pro těhotné, 150 ml

více informací k produktu

babylove

Mast na bradavky pro kojící ženy, 30 ml

více informací k produktu

babylove

BIO čaj pro kojící matky

více informací k produktu

babylove

Masážní olej pro těhotné, 250 ml

více informací k produktu