4 oleje, které by rozhodně neměly chybět ve Vaší kuchyni!

Odpovězte si na otázku: Jaké oleje schováváte doma ve skříni? Vaše odpověď nejspíš bude znít „olivový olej do salátů
a olej na pečení“. Existuje ale rozmanitější škála zdravých olejů, které Vám mají co nabídnout. Rozšiřte si společně s námi své znalosti o olejích a jejich použití v kuchyni.

Tělo oleje potřebuje 

Řepkový, lněný, sezamový nebo kokosový – tyto oleje mají jedno společné: Jsou nezbytné pro Vaše tělo! Obsahují totiž polynenasycené mastné kyseliny, které si tělo neumí samo vyrobit. Zároveň mu dodají i nasycené mastné kyseliny, které jsou stejně tak potřebné, i když pouze v omezeném množství. Dalším důvodem, proč v kuchyni nešetřit oleji, jsou vitaminy, které jsou rozpustné pouze v tucích.

Představíme Vám 4 oleje, kterými vylepšíte své pokrmy a zároveň uděláte něco pro své zdraví:

Řepkový olej  

Rafinovaný řepkový olej se díky své tepelné odolnosti výborně hodí ke smažení a pečení. Pro přípravu salátů, dipů nebo marinád doporučujeme zaměnit za olej za studena lisovaný - má silnější oříškové aroma. Pár kapek oleje pak vylepší chuť Vaší oblíbené pizzy nebo polévky. Jak rafinovaný, tak za studena lisovaný řepkový olej je ceněný pro obsah omega-6 a omega-3 mastných kyselin, zastoupených v poměru 2:1.   

Kokosový olej  

Kokosový olej se získává z dužiny kokosových ořechů a díky vysokému obsahu nasycených mastných kyselin má blahodárné účinky na organismus. Kokosový olej tuhne, pokud je skladován v chladu a rozpouští se až působením tepla. Tato zvláštnost je způsobena právě přítomností nasycených mastných kyselin v oleji. Další vlastností kokosového oleje je jeho tepelná odolnost, proto se využívá především ke smažení. Lehká kokosová chuť se perfektně hodí ke krevetám, drůbeži, indickým a thajským pokrmům.  

Sezamový olej  

Za nejstarší olejninu je považován sezam, který je ceněný pro vysoký obsah kyseliny linolové. Světlý sezamový olej se získává z neopracovaných semínek. Tmavý sezamový olej se naopak získává z opraženého sezamu, díky kterému získává intenzivnější chuť. Tmavý olej propůjčí pokrmům lehký ořechový nádech a nejvíce jeho chuť oceníte při přípravě asijských pokrmů. Ve studené kuchyni využijete za studena lisovaný sezamový olej, k pečení Vám doporučujeme sáhnout po rafinovaném.

Lněný olej  

Tekuté zlato – jak je často lněný olej nazýván – je bohatý na omega-3 mastné kyseliny. Získává se lisováním semen lnu a má silnou ořechovou chuť. Používejte tedy tento olej opatrně! Kapkami lněného oleje podtrhnete chuť salátů, brambor a dokonce
i smoothie.

Nevýhodou lněného oleje je jeho trvanlivost – rychle zažlukne a zhořkne. Přesto pro Vás máme dobrou zprávu: Není to hned důvod k tomu olej vyhazovat. S tímto tekutým zlatem můžete ošetřit dřevěné, kožené nebo keramické povrchy.  

 

Vybíráme ze sortimentu:

161 4

dmBio

Olivový olej extra virgin Terra, 500 ml

více informací k produktu

dmBio

Kokosový olej, 220 ml

více informací k produktu

dmBio

Řepkový olej, 500 ml

více informací k produktu

dmBio

Olivový olej extra virgin, 500 ml

více informací k produktu

dmBio

Slunečnicový olej, 500 ml

více informací k produktu

dmBio

Olej na pečení, 750 ml

více informací k produktu

dmBio

Lněný olej, 250 ml

více informací k produktu