Imunita

Imunita je schopnost organismu odolávat chorobě. Hlavně na podzim v zimě a na jaře je imunitu třeba posílit, aby její obranyschopnost byla co nejvyšší. Velmi důležitá je pestrá strava, do jídelníčku zařaďte ovoce a zeleninu – denně byste měli sníst
5 porcí čerstvého ovoce nebo zeleniny – vhodné jsou například zelené fazolky, zelí, jablka a hrušky. Vaše tělo potřebuje také dostatek minerálů – ty obsahuje například brokolice, cibule, obilné klíčky, dýňová semínka, vejce a pivovarské kvasnice.

Pro imunitu je důležitý kvalitní spánek, který by měl trvat minimálně 7 hodin. Před tím, než půjdete spát, v místnosti vyvětrejte.

Imunitu podporuje i pohyb – svižná procházka, jízda na kole nebo běh na čerstvém vzduchu Vašemu tělu určitě prospěje.

Dodržujte základní hygienické návyky – myjte si ruce před jídlem, po příchodu domů, po kontaktu se zvířaty, po toaletě – snížíte tak zatížení imunitního systému.

Pokud pociťujete, že Vaše imunita je oslabená (často se potýkáte s rýmou, kašlem, jste unavení), můžou Vám pomoci doplňky stravy, které přispívají ke správné funkci imunitního systému.