Sport

Ať už při sportu podáváte ty nejlepší výkony nebo sportujete jen rekreačně, můžete využít potravinové doplňky. Ty doplní to, co Vám vzhledem k nutričním potřebám chybí nebo dodají ty látky, které můžou pozitivně působit v různých fázích tréninku. Je důležité najít látku, která zlepšuje výkonnost a není pro tělo škodlivá. Nezaměřujte se pouze na váhu, ale i na objem jednotlivých částí Vašeho těla. Můžete konzumovat například sportovní cukrovinky, gely, nápoje nebo proteiny. Nabídka těchto produktů je opravdu široká a v dm si jistě vyberete.

Energetické nápoje jsou nealkoholické nápoje, které obsahují legální stimulační látku, v České republice téměř výhradně kofein. Mohou také obsahovat cukr či umělá sladidla, bylinné výtažky a aminokyseliny. Energetická hodnota těchto nápojů není vysoká v porovnání s energeticky hodnotnou stravou. Hlavním efektem energetického nápoje tedy není jeho energetická hodnota, ale stimulační dopady účinné látky na centrální nervovou soustavu, které vedou ke zvýšení pozornosti a nárůstu mentální a fyzické výkonnosti. Proto také energetický nápoj často obsahuje pomocné látky, které zintenzivňují efekt látky hlavní. Čaj, káva a kolové nápoje nejsou považovány za energetické nápoje.

Isotonické nápoje mají stejnou osmolaritu jako vnitřní prostředí organismu. Používají se zejména tam, kde sice dochází k velkému pocení, ale výkon netrvá tak dlouho (obvykle ne déle než hodinu). Pot je podstatně koncentrovanější a nedochází tak k extrémním ztrátám tekutin. Jako příklad můžeme uvést sporty, při kterých je zapotřebí velké množství svalové síly (squash, tenis). Při svalové práci je totiž třeba větší množství iontů, zejména pak sodík, draslík, vápník a hořčík. Dále je můžeme použít po ukončení zátěže ve fázi regenerace.