Zažívání

Potíže se zažíváním jsou nepříjemnou záležitostí. Správnou životosprávou jim však lze předcházet.

Nadýmání, plynatost, zácpa – tyto zažívací problémy dokáží člověka pěkně potrápit. Kondice zažívací soustavy a trávicího ústrojí ovlivňuje i psychiku. Vždyť kdo by se cítil dobře, když má břicho nafouklé jako balón, nemůže si dojít na velkou nebo ho trápí nadýmání? Pokud se Vás některý z výše uvedených problémů týká, zkuste se řídit těmito zásadami:

  • Jezte méně a častěji, každé sousto vždy důkladně rozžvýkejte – jezte pomalu.
  • Do jídelníčku zařaďte potraviny bohaté na vlákninu, 5 x denně konzumujte ovoce a zeleninu.
  • Nezapomínejte na ryby – ty konzumujte 3 x týdně.
  • Vyhněte se konzumaci mastných smažených jídel.
  • Do jídelníčku zařaďte mléčné produkty obsahující probiotickou kulturu.
  • Pijte minimálně 2 litry tekutin denně – omezte příjem nápojů obsahujících kofein, alkohol a cukr.
  • Pravidelně se hýbejte, vyhýbejte se stresu, naučte se odpočívat, dopřejte si kvalitní spánek.

Znáte zelené potraviny?
 

Jedná se o celostní racionální potravinu, která pomáhá zbavovat se toxických a nežádoucích látek. Jsou vhodné např. při detoxikaci, při podpoře snižování tělesné hmotnosti, dále pak k prevenci a podpůrné léčbě zánětů a infekčních onemocnění, metabolických poruch, kožních, onkologických, kardiovaskulárních, gynekologických a neurologických onemocnění, poruch trávicího systému, onemocnění ledvin a mnoho dalších.

  • Jak dlouho by se měly zelené potraviny užívat? Platí čím déle, tím lépe. Každodenní a dlouhodobé užívání zelených potravin je záruka zdraví, kondice i nálady.
  • Zelené potraviny je nejvhodnější užívat na lačno, tedy půl hodiny před jídlem nebo 2 hodiny po jídle.
  • Zelené potraviny je možné užívat bez obav v čase před početím, v období těhotenství i ve stádiu kojení. Není třeba se obávat odchodu škodlivin z organismu těhotné či kojící ženy v rámci očistné reakce. Plod se vlivem zelených potravin nemůže poškodit.

Zázrak z přírody 

Zelené potraviny jako zelený ječmen, chlorela nebo spirulina (sladkovodní řasa) jsou pro člověka velice prospěšnou potravinou. Obsahují totiž velké množství látek, které pomáhají Vaše tělo vyživovat, čistit a současně regenerovat. Zelené potraviny jsou přírodou navrženy jako komplexní zdroj všech důležitých látek pro naše tělo. Vytváří v těle ideální prostředí pro dlouhý a zdravý život.

Chlorella 

Je to sladkovodní řasa, která obsahuje téměř všechny živiny, které patří do zdravé výživy. Obsahuje esenciální aminokyseliny, nasycené a nenasycené mastné kyseliny, širokou škálu cenných vitaminů, anorganických látek, stopových prvků a také chlorofyl.

Spirulina 

Jedná se o druh sladkovodní řasy, která obsahuje řadu vitaminů, minerálů, aminokyselin a je bohatým zdrojem bílkovin. Podporuje činnost štítné žlázy a správnou hladinu krevního cukru. Díky svým účinkům je vhodná při regulaci hmotnosti a je také výborným antioxidantem.

Zelený ječmen 

Vyrábí se ze sušených lístků mladého ječmene. Vyznačuje se bohatým obsahem minerálů, vitaminů a aminokyselin. V zeleném ječmenu jsou významněji zastoupeny vitaminy A a vitamin B12, které přispívají k podpoře Vašeho imunitního systému. Vitamin B12 je významný prvek pro tvorbu červených krvinek. Z minerálů obsahuje zelený ječmen ve větší míře měď, což je prvek přispívající k ochraně buněk před oxidativním stresem (volnými radikály).